Du er her
Opdatering af flyvningen 5. Maj
Jo, vejret var 2. dags bagside i polarluften og begyndte tidligt.
Anders M. og Christian havde gjort WM og 99 klar søndag og havde brugt den store lineal 600 km trekant i DK.
For Anders: Kronborg-Gedser-Kolding-Gørløse.
Christian: 500 km trekant med vendepunkter lidt kortere end WM.
Og med 5000’ ved Kronborg kl 11 varslede at dagen kunne blive noget stort.
Spillet, wire og alt var klart da Bjørn Nielsen mødte op som spilfører.
Johan og Maxi VF, Lars Bentsen KB
Alexander og Kaj havde planlagt N1 men…den var blevet skilt ad søndag og stod i transportvogn i vognporten, her på indtil videre årets bedste dag.
Så KI var alternativet.
Hans Jørgen 27 for en 5 timer.
Og flyene var i luften i løbet af 40 minutter.
MH kom i luften noget sent men det var med fossilt brændstof og egen kraft.
Bjørn havde pakket spillet sammen, og gav endnu en hjælpende hånd med MH.
Hans J fik desværre en lidt kort tur.
Da han ikke havde fået meldt ud af området inden landingen, fik han reddet trådene ud med RKE ATC,
da han stod på jorden, helt efter bogen.
Maxi fik trænet sin viden om svæveflyveområderne og trænet fraseologi med RKE og sammen med Johan fik 170 km.
Lars Bentsen fik en god tur på 270 km.
Alexander og Kaj fik næsten 4 timer inden kroppen havde andre behov.
MH nåede 210 km.
Efter mere end 7 timers flyvning nåede 99 og WM tilbage til Gørløse, hvor Lolland-Fyn Jylland-Jylland blev brugt.
WM nåede ikke boblen ved Slagelse som 99 havde fundet.
Så det var med motor for at komme hjem 520 km.
Christian med 560 km og ingen brug af Statoil, tillykke.
Han skal nu have sin diplombetingelse indsendt til godkendt diamantbetingelse, godt gået.
Fra Arnborg Fløj Claus Thorsen i280 km og Søren Enderlin i KE (DSvU LS8) næsten 400 km.
Magnus Richter var taget til MSF/Slaglille.
Med Mathias i forsædet på MSF's MX Duo Discus loggede de 7.40 og 485 km via Falster-Lolland-Fyn-og Jylland og samme vej retur.
Og ATC CPH og RKE leverede en god indsats i kombination med termik til stor højde i områderne.
Håber det sætter standarden for sæson 2025.
Mogens H. MH
Udsigten fra en god flyvetur med den bedste hjælp fra klubkammeraterne
- Log ind for at skrive kommentarer